Declarația de Valoare

Declarația de Valoare2018-05-27T19:42:05+00:00

Declarația de Valoare – ce este, la ce folosește, pentru ce acte se obține

Actele de studii obținute în România, traduse autorizat și legalizate conform prevederilor Convenției de la Haga din 5 octombrie 1961 sunt recunoscute ca atare în alte țări membre Haga.

Pentru Italia este necesară o procedură suplimentară, prin care se eliberează Declarația de Valoare, numai prin intermediul Serviciilor celor două secții consulare ale Ambasadei Italiei (București și Timișoara). Prin acest document se declară valoarea locală a fiecărui act de studiu prezentat (drepturile care derivă în urma obținerii unui act de studiu în țara în care a fost obținut) dar și inexistența unor limitări de tip profesional pentru exercitarea activității.

În declarația de valoare sunt menționate următoarele date:

  1. numele, prenumele, data și locul nașterii titularului
  2. instituția sub autoritatea căreia a fost eliberat actul de studiu
  3. data eliberării actului
  4. numărul de înregistrare
  5. instituția de învățământ absolvită și instituția frecventată
  6. filiera, specializarea, profilul
  7. durata ciclului de studiu
  8. media generală de absolvire a examenului final
  9. sistemul de notare valabil în sistemul național de învățământ
  10. profesia pe care o poate exercita în urma absolvirii

De asemenea, „Declarația de Valoare’” conține scurte descrieri ale sistemului național de educație conform prevederilor Legii Educației Naționale.

▪ Durata necesară eliberării unei declarații de valoare de la Consulatul Italiei este de 8 (opt) zile de la data prezentării documentației la Secția Consulară. În cazuri speciale, durata obţinerii documentului se poate prelungi sau scurta.

Declarația de valoare poate fi eliberată și unei persoane împuternicite de titular și este  necesara în vederea obținerii:
– recunoașterii academice a actului de studiu
– recunoașterii profesionale

Acte necesare:

a)  declarația de valoare pentru acte de studii preuniversitare (diploma, certificat de 8 clase, 10 clase, liceu)

Documente necesare, în original:

  • Diploma/Certificatul de absolvire
  • Foaia matricolă corespunzătoare diplomei/certificatului
  • Adeverinţe de autenticitate pentru fiecare document in parte.

Note:

– Adeverinţele de autenticitate se obțin de la secretariatul instituției de învățământ și va fi nevoie să solicitaţi câte 2 exemplare pentru fiecare act: un exemplar va fi depus la Inspectoratul Școlar Județean în vederea vizării actului original, iar un alt exemplar trebuie inclus în dosarul pentru Consulatul Italiei.

– În marea majoritate a cazurilor, putem reprezenta absolvenții unităților școlare din București și din țară, în vederea obținerii acestor adeverinţe (condițiile pot fi însă, mult particularizate).

Formalități îndeplinite de biroul nostru dupa primirea actelor originale de la dvs.:

  • vizarea originalelor la Inspectoratul Şcolar. Vizarea se face doar la inspectoratul şcolar din judeţul în care au fost emise actele.
  • legalizarea originalelor prin aplicarea Apostilei la Prefectură;
  • legalizarea notarială a copiilor conforme cu originalul de pe actele de studii;
  • traducere autorizată în limba italiană, efectuată de pe originalele apostilate;
  • legalizarea notarială a traducerilor;
  • supralegalizarea copiilor conforme cu originalul şi a traducerilor prin aplicarea Apostilei la Camera Notarilor Publici;
  • fotocopii simple de pe toate actele originale si legalizate/supralegalizate.

VEZI secţiunea dedicată

Sectia consulara la care trebuie depus dosarul:

– În cazul în care domiciliul dvs. se află în unul din judeţele enumerate mai jos, dosarul pentru obţinerea Declaraţiei de Valoare se va depune la Secţia Consulară din cadrul Ambasadei Italiei la BUCUREŞTI: Argeş, Bacău, Botoşani, Brăila, Braşov, Bucureşti, Buzău, Călăraşi, Constanţa, Covasna, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Giurgiu, Gorj, Harghita, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Mehedinţi, Neamţ, Olt, Prahova, Suceava, Teleorman, Tulcea, Vâlcea, Vaslui, Vrancea.

– Dosarele persoanelor cu domiciliul în celelalte judeţe, se vor depune la Secţia Consulară din cadrul Ambasadei Italiei la TIMIŞOARA: Alba, Arad, Bihor, Bistriţa, Caraş Severin, Cluj, Hunedoara, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Maramureş, Mureş, Timiş.